ברצלונה - טיול בזיכרון

08.04.2018

איך מספרים את סיפורו של טיול שקרה לפני מספר שנים? זִכְרוֹנוֹת עבורי מורכבים מהרבה רגעים שהתמלאו באיזושהו רגש שפגש את הלב שלי והפך אותי עוד קצת למי שאני היום.

ברצלונה בעיקר תהיה זכורה עבורי כיעד הראשון מעבר לים, שאליו יצאתי עם בן זוגי, שמוליק.

אני זוכרת את ההתרגשות וזוכרת גם את החשש מאיך יהיה.

ברצלונה היא לא ברשימת הפייבוריטים שלי אבל שמורה בְּלִבִּי.

היכרות ראשונית

משדה התעופה לקחנו את ה-air bus וירדנו בכיכר קטלוניה. המרחק למלון שהזמנו - NH Barcelona Centro מהכיכר היה כ-10 דק' הליכה וכשהיגענו למלון, על המיטה חיכתה לנו פלטת פירות מפנקת. לרוב אנחנו לא ישנים בבתי מלון ואין ספק שלמלונות יש את האיכות שלהם.

ביום הראשון בדרך כלל אנחנו פשוט יוצאים לְשׁוֹטֵט וכך גם הפעם, יצאנו לעיר להסתובב להתרגל לסביבה החדשה ומה שהיא מביאה איתה. יש את המעבר הזה בין המקום שממנו באים למקום שאליו נכנסים ואפילו אם רק במספר שעות עסקינן, לרוב ארגיש בהבדל שמבשר על כניסה לתרבות וחברה חדשה.

הלכנו בין סִמְטָאוֹת ועברנו בתוך רחובות רחבים וגדולים. לאורך כל השהות שלנו בברצלונה הרגשתי שהרחובות הָרְחָבִים מאפשרים לי נינוחות מסויימת למרות המון האנשים. לא אני ולא מי שבא ממולי צריכים לעצור, לרדת מהמדרכה או לזוז כדי ששנינו נוכל לעבור. הההרגשה הזו היתה מאוד נעימה עבורי. ליוותה אותי התחושה שיש מקום.

במהלך היום הראשון בלי לתכנן הגענו ממש בזמן הסיאסטה לפארק הסיוטאדלה (Parque de la Ciudadela), הפארק המרכזי של העיר ברצלונה הכולל בתוכו את הפרלמנט הקאטלוני, גן החיות והמוזיאונים לזואולוגיה וגיאולוגיה. איזו נִנּוֹחוֹת היה אפשר להרגיש באוויר. לקחת פסק זמן במהלך היום כדי רגע לנשום, לנוח ולחדש אנרגיות וברגע שכולם חיים בתודעה הזו יש משהו מאוד משחרר. רגע להתחבר לעצמי. אני זוכרת איך בילדותי, עוד לפני הקניונים והפרסומות, היה נהוג שבין אַחַת לְאַרְבַּע החנויות היו סוגרות והיו יוצאים לשלאף-שטונדה. עבורי יש קֶסֶם בהאטה.

אָהָה גאודי

איזו ארכיטקטורה מדהימה. איזה דמיון ביד היוצר. וואו, איך נהניתי להתהלך ברחובות ולהיות עדה לנפלאות היצירה של גאודי. אמנות פורצת גבולות.

אנטוני גאודי אי קורנט, היה אדריכל קטלאני ועבודותיו היו שייכות לתנועת האר נובו הצרפתית, תנועה שהיוותה את תחילתה של התקופה המודרנית באדריכלות. אך עם זאת, סגנונו הייחודי זכה לשם בפני עצמו "סגנון גאודי". המוטיבים שהופיעו בעבודותיו הראשונות וליוו אותו אחר כך לאורך כל יצירותיו היו צורות אורגניות, כמו קונכיות וזוחלים וקשתות רבות. את אלה שילב עם אלמנטים קטלוניים כמו פסיפסים משברי חרסינה צבעוניים שמעטרים את חזיתות הבניינים שעיצב.

למרות שהיום כשאומרים ברצלונה ישר עולה אסוציאציה לגאודי, בתחילה סגנונו לא התקבל על ידי תושבי העיר בזרועות פתוחות. את ההערכה הוא צבר לאט לאט.

הימים שלנו בעיר כללו שיטוטים ועצירה וכניסה למספר מבנים ואתרים פרי עבודותיו. בסגרדה פמיליה, בקאסה באליו וקאסה מילה ההמלצה היא להצטייד בכרטיסים מראש, אחרת תור ארוך מחכה בקופה ובמיוחד לסגרדה פמיליה. אפשר ללכת יום מראש ולרכוש, כמונו, או שניתן לרכוש מראש באינטרנט.

הכל מאוד מרשים. התוודענו לגאודי ונשמנו את מה שהוא הביא לעולם דרך ביקור בקאסה מילה, קאסה באליו, סגרדה פמיליה ובפארק גואל. אני חושבת שיותר מכל נהניתי מפארק גואל. אני מאוד אוהבת חלקות טבע בעיר. מהפארק גם אפשר לקבל תצפית על כל העיר. אחד השיעורים הכי משמעותיים כזוג היה היכולת להרגיש בנוח גם כשכל אחד מאיתנו רוצה ללכת או לעשות משהו אחר ובמקום הזה להתפצל לזמן מה. זה מכניס הרבה אוויר למערכת. בהתחלה היה לי קצת קשה אבל למרות הקושי ידעתי שזה הדבר שהכי עונה על הצרכים של שנינו וגם היה משהו מרגש בלהיפגש בְּשֵׁנִית. סוג של התחדשות. עשינו את זה בקאסה באליו. כל אחד פרש לשהות עם עצמו.

רגע לפני שחוזרים

במהלך הארבעה ימים שלנו בברצלונה התהלכנו גם בעולם התת ימי שיש לעיר להציע - האקווריום של ברצלונה; יבשת תת קרקעית שכוללת מעל 11,000 בעלי חיים שונים ו-450 מינים שונים. עשינו גיחה ל- CaixaForum  לרגל תערוכת חגיגות 25 שנה ל-Pixar ונשנשנו מלא אמפנדס. רגע לפני שעלינו על המטוס בחזרה, קפצנו לביקור בשוק בוקריה (La Boqueria). ביקור הוא לא ביקור בלי שווקים.

זו היתה הנסיעה הראשונה שלנו כזוג אל מעבר לים. גילינו עוד משהו על הַמֶּרְחָב שלנו כזוג ומה הקצב שמתאים לנו לטייל בו. תמיד יש עוד מקומות לראות ולחוות אבל לנו יש את הַמִּנְעָד שלנו.

צידה לדרך:

הזמנת כרטיסים:

לנשנש אמפנדס - La Fabrica

פוסט נהדר ומקיף של מיכל בן ארי מנור מהבלוג "רואה עולם" כולל המלצות של בלוגריות נוספות  - "עיר השנה: ברצלונה"

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

מי אני

היי אני חוה :) וכיף שאתם פה!

טיולים תמיד היו אהבה גדולה שלי וכאן אני מספרת על חוויות שלי מטיולים בארץ ובעולם, על אוצרות שאני מגלה ומשתפת בדיוק הפנימי שלי - במחשבות, תהיות ותובנות שאני מלקטת בדרך.

בנית האתר, עיצוב ותכנים: חוה זוקובסקי. כל הזכויות שמורות 2017 © .