חוות יערן - דֵּלִיקָטֵס בְּלֵב הֶהָרִים

09.08.2017

אוגוסט כבר הגיע והקיץ בעיצומו ואני חוככת בדעתי לאן הַלֵּב ייקח אותנו השבת. לפני כמה ימים שודרה בחינוכית התכנית של אייל פלד, "מסע עולמי". אתם זוכרים? בשנות התשעים זו היתה אחת התכניות הישראליות הבודדות שהביאו לכורסא הביתית את האפשרות לנדוד לִמְחוֹזוֹת חֲדָשִׁים, לפחות ככה אני זוכרת. התכנית הפעם היא לגמרי לוקלית ואייל מוביל אותנו לחוות עִזִּים שמייצרת גבינות ובדמיוני אני כבר חוזרת לחוות העזים שביקרנו בה בסתיו האחרון ליד בית שמש ובמרחק נגיעה ממערת הנטיפים - חוות יערן בהר יעלה. לאורך הכביש המתפתל לכיוון מערת הנטיפים, אם לרגע מפנים את המבט לצידי הדרך, רואים שלט מזמין עם עז אחת. פונים ימינה ובמעלה כביש לא סלול, אך תואם כל רכב, ניצבת לה חוות העזים של משפחת יערן.

הזוג בר ואבשלום יערן מקיימים שם חווה אקולוגית לגידול עזים ולהכנת גבינות, שפועלת משנת 1995 באישור קק"ל. קיומה של החווה מבוסס בעיקר על עדר של כ-150 עזים ובנוסף ישנם בחווה מכוורת, לול תרנגולים, מטע עצי זית, עצי פרי וגן ירק. עובדה מעניינת היא שגידול עדרי עזים ורעייתם בשטח למעשה יכולה לשמור על היערות ולמנוע שריפות. העזים, מלחכות לא רק את העשב אלא גם את עלי העצים ובכך תורמות לצמיחת העץ לגובה ומפלסות שבילים החוצצים את התפשטות האש.

היינו הראשונים באותו בוקר לפקוד את החווה, לפחות כך היה נדמה לי. השעה היתה 11:00 כשהיגענו והלחם היה עדיין בתהליכי אפייה וניצלנו את הזמן ללכת לבקר את הסוסה החדשה לבית יערן. סוּסָה כל-כך רגועה ואוהבת אדם. ליטפנו, האכלנו וכמעט שלא יכולתי להחזיק את עצמי מלהיכנס לאורווה ולחבק אותה. לפעמים יש גם חִבּוּר בלתי מוסבר עם חיות, לא רק עם אנשים.

אחרי זמן האיכות עם הסוסה עלינו בחזרה לבקתת הגבינות לארוחת בוקר מפנקת. את הכניסה לביקתה מקדים צלצול פַּעֲמוֹן שמחובר לדלת ומאותת שיש אורחים. הכינותי מראש סלט ירוק, קנינו כיכר לֶחֶם טרי הנאפה במקום (עשוי משמרים) וכמה גְּבִינוֹת לפי משקל (הגבינות מפוסטרות). בר נותנת לטעום במקום והכל טעים, רק צריך לבחור! בשבת יש גם גבינת לבנה ויוגורט. אפשר לשבת לאכול בבקתה, לצאת החוצה לאזור החווה, בה גם פזורים שולחנות או לארוז את הגבינות הביתה. את הגבינות למי שנשאר לאכול בחווה, בר מגישה על פלטת עץ עם סכין.

אכלנו, שבענו, הודנו לבר על האירוח וירדנו בשביל לשהות עוד קצת בצל העצים. זה היה בוקר מרענן ומרגיע. חזרנו הביתה במצב רוח חִיּוּבִי וכמו אחרי כל ארוחה טובה היה לנו ברור שזה בדיוק הזמן המתאים לשנ"צ אֵיכוּתִי.

אסיים בהשראה קטנה שהופיע על ששת המגנטים שהוצמדו למקרר בביקתה:

תסתקרנו - הסקרנות היא המנוע האנושי

תתעניינו - אולי תגלו משהו חדש

תתרגשו - זה לא מתבזבז

תמציאו - גם אם זה בקטן, לא חייבים להמציא את הגלגל

תקשיבו - גם לצלילים שאתם לא מכירים

תפרגנו - זה עושה הרגשה טובה!

נתראה בטיול הבא!

צידה לדרך:

עמוד הפייסבוק של חוות יערן

פתוחים: כל יום 10:00-16:00, לא חייב אבל עדיף לתאם מראש. הלחם נאפה רק ביום שבת ויש להזמין מראש (אנחנו התקשרנו בשבת בבוקר).

טלפון: 054-683-0183.

מידע נוסף על החווה ניתן למצוא בעמוד של "הלב הירוק - תיירות מטה יהודה" וגם בכתבה של עיתון הארץ שהתפרסמה ב-2014 (בה מסופר בין היתר על המאבק, שנמשך עד היום, על הרשות להמשיך לקיים את החווה).

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

מי אני

היי אני חוה :) וכיף שאתם פה!

טיולים תמיד היו אהבה גדולה שלי וכאן אני מספרת על חוויות שלי מטיולים בארץ ובעולם, על אוצרות שאני מגלה ומשתפת בדיוק הפנימי שלי - במחשבות, תהיות ותובנות שאני מלקטת בדרך.

בנית האתר, עיצוב ותכנים: חוה זוקובסקי. כל הזכויות שמורות 2017 © .