גְּלוּיָה מֵרוֹמַנְיָה

07.08.2017

הַטִּיּוּל ברומניה נולד כשחיפשנו יעד שמשלב טבע (ה ר ב ה ), ערים ותרבות במחיר לכל כִּיס. היעד היה נראה מושלם עבורנו. טסנו בספטמבר (2015), נחנתנו בבוקרשט והנחיתה היתה רכה ונעימה במיוחד כי היתה לנו דירה של הורים של חברים בה יכולנו להתאחסן כשהגענו. נחתנו בשעות הבוקר ובילינו את היום הראשון בעיקר בהתארגנות לקראת היציאה מהעיר לכיוון עמק הפרחובה. החלפנו כסף, קיבלנו את הרכב שהזמנו ועשינו קצת קניות בסופר לארוחת הערב ולנסיעה של היום למחרת. אני זוכרת שחיכיתי כבר לצאת מהעיר העמוסה לעבר הַמְּרְחָבִים הירוקים.

ביום למחרת ארזנו את עצמנו, נכנסנו לרכב הסופר שווה שקיבלנו ויצאנו לדרך. בגלל שבסוכנות היה להם מחסור ברכבים מהסוג שאנחנו הזמנו, קיבלנו רכב ברמה גבוהה שפשוט שדרג לנו את חווית הנהיגה. אופי הטיול היה כזה שבכל מקום נשארנו כשלושה ימים וממנו יצאנו לטיולי כּוֹכָב. סך הכל היו לנו 10 ימים אז הקצב ממש התאים. מתיש אותנו להיות הרבה בדרכים ובמעברים לכן אני אוהבת לבוא למקום, לשהות בו, להרגיש אותו ולהמשיך כשמתאים. בכל הטיול עברנו כ-1200 ק"מ!

העצירה הראשונה שלנו היתה בפרדיאל (Predeal), עיירת קיט בעמק הפרחובה שנחשבת לעיירה הכי גבוהה ברומניה. לתחנה הראשונה הזמנו פנסיון עוד מהארץ ואת שאר מקומות הלינה תפרנו תוך כדי. למעשה מדובר בשלוש עיירות קיט, שבחורף הופכות לעיירות סקי שצמודות אחת לשנייה - סינאיה, בוסתני ופרדיאל . המפורסמת בהן היא סינאיה והיא היתה ההשראה לעצירה הראשונה. כשהגענו לפרדיאל ואחרי שהתמקמנו ואכלנו, יצאתי קצת לשוטט באיזור עם המצלמה וְלִקַּטְתִּי כמה תמונות בדרך.

תמיד לוקח זמן להתמקם במקום חדש. כשהגענו לסינאיה (Sinaia) ביום למחרת, עוד היינו ממש בתחילתו של הטיול. מראש חשבתי שנעשה מסלול הליכה ב- Bucegi Natural Park, שמציע מגוון מסלולי טיול רגליים בהרים, אבל בפועל עד שהבנו מי נגד מי, החלטנו לעשות מסלול הליכה קצר שזיהינו במפה של מסלולי ההליכה, אותה ניתן לרכוש במקום. יש גם מרכז למבקרים אבל הוא היה סגור באותו היום. בהמשך החלטנו לההסתובב בעיירה ולעלות ברגל ל-Peles Castle, ששימש למגורי הקיץ של משפחת המלוכה הרומנית ונחשב לאחד הארמונות היפים ברומניה. ההליכה היתה כולה במגמת עליה והחלטנו לעשות עצירה בדרך ב- Sinaia Monastery, מנזר נוצרי אורתודוקסי שהוקם בשלהי המאה ה-17. אני אוהבת את הַקְּלִּילוּת שלנו והזרימה. גם לצד התכניות יש לנו את היכולת לשים אותן בצד וְלִזְרֹם עם מה שמביא הרגע הזה.

ביום למחרת לחצנו על הגז ונסענו לטירת דרקולה בבראן (Bran) הידועה בשם Bran Castle. זו טירה שנבנתה במאה ה-14 והתפרסמה בעיקר בזכות הרומן של הסופר האירי בראם סטוקר, "דרקולה", שיצא לאור לראשונה ב-1897. המקום היה הומה באנשים, היות והמקום נחשב לאטרקציה, לאחר סיבוב קטן בשוק מסביב לטירה, החלטנו שלנו פחות מתאים להישאר ובדרך חזרה לרכב ראינו את ה- Piatra Craiului National Park מהעבר השני של הכביש. בדיוק מה שהתאים לנו - נחל זורם ומרבדים ירוקים.

התחנה האחרונה שלנו לאותו היום היתה קניון עמוק ויפה עשוי מאבן גיר בשם קניון זרנשטי (Zarnesti Gorge), אליו הגענו דרך נסיעה מפותלת בין מרחבים ירוקים של הרים וכפרים מדהימים ביופים דרך כבייש צידי (112H). הקניון נחשב גם הוא לחלק מהפיאטרה קראולי (Piatra Craiului National Park).

בבוקר למחרת המשכנו צפונה לבראשוב (Brasov) הַקְּסוּמָה. עיר סאקסונית, מימי הביניים המעוטרת בהרי הקרפטיים הדרומיים ועשירה בארכיטקטורה רנסנסית, ברוקית וגותית. אני עוד ארושם בסוף את כל ההמלצות, אבל חייבת לציין שמצאנו פנסיון פשוט מושלם בבראשוב שהיה לנו תענוג לשהות בו - Casa Cristina. אנחנו אוהבים לבשל את האוכל שלנו בטיולים. זה נחמד מדי פעם לשבת במסעדה אבל ארוחות בוקר וערב אנחנו בדרך כלל מבשלים לבד. בבית של קריסטינה היה לנו חדר מרווח, נקי ואסתטי והיה לנו מטבח ופינת ישיבה משותפים שגם דרכם יצרנו קשר חם עם בעלי המקום, שבעצמם מבשלים ואוכלים בהם. היה כיף להגיע למקום שמרגישים בו בַּיִת.

אחרי התמקמות ומנוחה קלה יצאנו לְשׁוֹטֵט בעיר העתיקה שלה חומה ומבצרים שנשתמרו עד היום. ביקרנו בבית הכנסת היהודי ששופץ, הסתובבנו בכיכר המרכזית (Piata Sfatului) ופשוט נתנו לרגליים להוביל אותנו בין הסמטאות והרחובות מסביב. בבראשוב נפגשנו בפעם הראשונה ב"ביגלה". אוכל רחוב שמגיע בצורות שונות ומילויים שונים ונמכר במאפיות קטנות עם חלון קטן. חם ומפנק וכנראה אחד המאכלים הכי טעימים שאכלתי שם.

היומיים הבאים היו בסימן טֶבַע, שֶׁקֶט ופסטורליה. ביום הראשון נסענו לאגם סיינט אן (Lake Saint Anna). האגם הוא מכתש געשי שהתמלא מים. הכניסה לאגם עם רכב עולה 20 ליי ובילינו את היום בישיבה לצד האגם ובהליכה בין עצי היער בשביל מסומן מסביב לו.

ביום השני ורגע לפני שאנחנו נפרדים מבראשוב עלינו לפויאנה בראשוב (Poiana brasov), עיירת נופש השוכנת על ראש הר, מעל העיר בראשוב. עלינו לפויאנה עם אוטובוס ויצאנו לעשות את מסלול "Route stones of solomon".

בבוקר נפרדנו מבראשוב שהיתה טוֹבָה אלינו והמשכנו לסיגישוארה (Sigushuara). כשהגענו לסיגישאורה ישר הרגשתי שמשהו לא טוב לי במקום. הגענו במזג אוויר מעט גָּשׁוּם ואפרורי ולא יודעת להסביר, אבל האנרגיות של המקום לא היו טובות לי. כבר הזמנו מקום לינה ואמרנו שזה רק ללילה אחד אז החלטנו להישאר. בירכתי על הבוקר שהגיע ואיתו היציאה לסיביו (Sibiu), העיר הגדולה והעשירה מבין שבע הערים המבוצרות ואשר נבנתה במאה ה-12 ע"י המתיישבים הגרמניים. בסיביו ישבנו בבתי קפה, התהלכנו בעיר העתיקה והצבעונית ואפילו מצאתי חנות יד שניה.

בשעות אחר הצהריים חזרנו לרכב ויצאנו לכיוון אווריג (Avrig) התחנה האחרונה שלנו לפני בוקרשט. לא יכולנו לבקש גראנד פינאלה מְשֻׁבָּח יותר מזה. במקרה, בחיפוש של פנסיונים באזור עלתה העיירה אווריג ושם חיכה לנו פנסיון ברמה של 6 כוכבים, אם היה אפשר לתת. זו היתה פשוט אחוזה ולא האמנו שמצאנו את המקום. אם יוצא לכם להיות באזור אל תחשבו פעמיים!

מִכָּאן התחילה הדרך חזרה לבוקרשט והביתה. תחזית מזג האוויר הבטיחה גשם וראות נמוכה אבל לא יכולנו לוותר על נסיעה באחת הדרכים המרשימות, כביש הטראנספגרשן (Transfăgărășan). יצאנו להרפתקאה ונסיעה בכביש שאורכו 90 ק"מ במסלול מפותל ועוצר נשימה החוצה את הרי הפגראש. טעמנו קיורטוש בדרך ועברנו בתוך ענן כמעט ללא ראות. בתוך הַטִּפְטוּף עצרנו לראות את אגם בלאה (Bâlea Lake), וזכינו לשמש לקראת סוף הדרך באיזור סכר הוידררו (Vidraru Dam), סכר עצום משנות ה-60 בגובה של 166 מטרים שבנייתו יצרה גם אגם מצידו השני.

זו הייתה אחת החופשות שהכי נהניתי בהן. הרגשתי שנחתי והתנתקתי. למדתי בחופשה הזו עוד קצת עלינו כזוג ואיך לְהִתְגַּמֵּשׁ ולבוא לקראת השני, לא מתוך וויתור על עצמי אלא מתוך הראיה שֶׁל הָאַחֵר.

נתראה בטיול הבא!

צידה לדרך:

לינה:

פרדיאל - ישנו ב- Pensiunea Regina; ללא מטבח, ניתן לאכול ארוחת בוקר במקום. יש סופרמרקט ליד.

בראשוב - Casa Cristina; יש מטבח.

אווריג - Pension Natura; יש מטבח וגם אופציה לארוחת בוקר במקום.

אוכל:

לרוב קנינו בסופרמרקטים גדולים הפזורים בכל מקום: Kaufland, Carrefour, Lidl.

קניות: באופן כללי יותר זול ברומניה. חנות לבגדי ואביזרי ספורט זולה וידועה בכלל באירופה - Decathlon.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

מי אני

היי אני חוה :) וכיף שאתם פה!

טיולים תמיד היו אהבה גדולה שלי וכאן אני מספרת על חוויות שלי מטיולים בארץ ובעולם, על אוצרות שאני מגלה ומשתפת בדיוק הפנימי שלי - במחשבות, תהיות ותובנות שאני מלקטת בדרך.

בנית האתר, עיצוב ותכנים: חוה זוקובסקי. כל הזכויות שמורות 2017 © .