חגיגות יומהולדת 40 - בְּסִימָן חֲשִׁיפָה לַצָּפוֹן

01.07.2017

אתחיל בְּאֶתְנַחְתָּא נוסטלגית. כשהתישבתי לכתוב על הטיול הנוכחי שלנו לצפון עלה בי זיכרון של סדרה שמאוד אהבתי בנעורי אי שם בתחילת שנות ה-90. בימי שישי אחה"צ, למי שזוכר, היו מקרינים בערוץ 1 את "חֲשִׁיפָה לַצָּפוֹן" ואני הייתי צוללת לתוך עלילה של מקום קטן עם דמויות מגוונות ושונות ועם ניחוח של משהו קצת אחר. אז כשהתחלתי לכתוב על החופשה שלנו, זיכרון ישן התחבר לו לחוויה עכשווית.

בפברואר חגגתי את תחילתו של עָשׂוֹר חָדָשׁ ולציון האירוע סגרנו על צימר לשני לילות במתת, ישוב קהילתי חילוני בגליל המערבי. הרבה זמן שלא נהניתי ככה מחופשה. יצאנו לחופשה של שלושה ימים באמצע השבוע ואני חושבת שנהניתי כל-כך בגלל שבאמצע השבוע אין הרבה מטיילים, אין עומס ויש הרבה שקט. הנסיעה למתת ארוכה וכדי להפוך את הנסיעה עצמה לחלק משמעותי בטיול אני אוהבת להוסיף עצירות בַּדֶּרֶךְ.
את העצירה הראשונה שלנו להתרעננות קלה עשינו באתר מחנה המעפילים בעתלית, אתר לאומי המתעד את העליה הבלתי חוקית לארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי. לאחר מכן המשכנו לעכו, שם תכננו לעשות סיבוב בעיר העתיקה ולאכול חוּמוּס. חבר מהעבודה המליץ על חומוס סוהילה. לצערינו כשהגענו גילינו שבימי שלישי היא סגורה אז חיפשנו פשוט חומוסיה אחרת. בטוחה שבפעם הבאה בדרך לצפון נעצור לנגב חומוס אצל סוהילה. את העצירה בעכו תִּבַּלְנוּ בשוטטות בעיר העתיקה ועצירה בנמל הקסום של העיר הזו. באמת יכולתי להרגיש לרגע שאני במקום אחר - הריחות באוויר של ים ודגים, האנשים והסמטאות.

מעכו למתת הדרך כבר קצרה ותוך כדי נסיעה הנוף נהיה ירוק והררי והתחושה שלרגע הייתה בעיר העתיקה של עכו , הלכה והתעצמה ולכמה ימים מצאנו את עצמנו שמים בצד את היומיום וצוללים לתוך מקום אחר עם תחושה של זמן אחר. הגענו למתת ונכנסנו לצימר שם חיכו לנו עוּגִיּוֹת מעשה ידם של בעלי המקום. התיישבנו על הכורסאות ליד האח הדולק וכך הגיע היום הראשון לסיומו.

בבוקר קמנו ולמרות תחזיות מזג אוויר סוער, חיכה לנו מזג אוויר אידאלי לעונה. אחרי ארוחת בוקר מחומרי גלם שלקחנו איתנו והתלבטות קטנה לגבי מסלול הליכה החלטנו על המסלול שמורת טבע נחל עמוד. בעלי הצימר אמרו לנו כי הנסיעה ממתת קצרה אבל אנחנו מצאנו את עצמנו בנסיעה של כשעה. בוויז כשרושמים נחל עמוד הוא לוקח לנחל עמוד תחתון ומשם לפה מצאנו את עצמנו לא איפה שתכננו. תוך כדי הנסיעה היתה לנו הרגשה שמשהו לא לגמרי מדויק אבל האסימון לא נפל בזמן וכשהיגענו והבנו הרגשנו תסכול, אשמה וכעס. רְגָשׁוֹת שכל פעם מחדש מאתגרים. חייבת להגיד שהיה רגע של משבר אבל הייתי מאוד גאה בנו שלמרות שהיה רגע שבו הרגשות הללו השתלטו עלינו, הצלחנו שנינו להחזיר את עצמנו לעצמנו ואחד לשניה, לקחת אחריות על הסיטואציה, להודות שטעינו ולחשב מסלול מחדש. יכולנו פשוט להישאר ולעשות את נחל עמוד תחתון אבל בַּלֵּב שנינו הרגשנו שמה שבאמת מתאים לנו זה לחזור על עקבותינו ולהגיע לשמורת נחל עמוד. אני חושבת שמה שאיפשר את זה היה היכולת להודות בכך שטעינו. אז לחצנו על הגז ושמנו פעמינו אל שמורת נחל עמוד שהיתה פָּשׁוּט מושלמת. הכניסה לשמורה היא בתשלום ויש לשים לב לשעות הפתיחה. המסלול הוא מעגלי ויש בו הכל -מים זורמים, ירוק בעיניים והמון צל. בסיום המסלול ואחרי ארוחת ערב קלה נסענו לעשות סיור רגלי בסמטאות של צפת. הסתובבנו קצת בין הגלריות ועלינו וירדנו במדרגות האבן של העיר העתיקה.

ביום השלישי והאחרון קמנו, ארזנו ונסענו להתפנק בארוחת בוקר במקום קסום בשם הבית בקצה הנוף ששוכן על צלע הר יער ביריה וצופה על עמק החולה, הגולן ורכס החרמון. התאהבנו במקום ועל הדלפק בערימה גם מצאנו את הסטיקר "זה בסדר, אפשר לנשום. השינוי קורה מעצמו" (של אוריאל תמיר טלרשעד היום תלוי על המקרר שלנו ומזכיר לשנינו, ששינוי הוא תהליך והנשימה מרווחת ומאפשרת לו לקרות.

בשמורת הר מירון עשינו את המסלול שסיכם את הטיול שלנו. החננו את הרכב בחניון פסגת הר מירון ומשם התחלנו ללכת בשביל הפסגה שיוצא מהחניון. המשכנו לעבר שביל ישראל שיורד עד חורבת חממה וחזרנו לבסוף לכביש שדרכו עולים בחזרה לחניון. רצינו לתפוס טרמפ בחזרה למעלה אבל העונה שמאופיינת במעט מטיילים והשעה המאוחרת השאירו ברירה אחת והיא לחזור בטיפוס רגלי לאורך הכביש בחזרה. קשה לתאר את התחושה שהייתה לשנינו שהגענו בחזרה לפיסגה. הִרְגַּשְׁנוּ עַל גַּג הָעוֹלָם.

חזרנו הביתה באנרגיות מחודשות ואני פתחתי את העשור החדש שלי כשאני נושאת את המבט שלי כלפי מעלה ומקווה להגשים את הַחֲלוֹמוֹת שלי.

צידה לדרך:

Share on Twitter
Please reload

מי אני

היי אני חוה :) וכיף שאתם פה!

טיולים תמיד היו אהבה גדולה שלי וכאן אני מספרת על חוויות שלי מטיולים בארץ ובעולם, על אוצרות שאני מגלה ומשתפת בדיוק הפנימי שלי - במחשבות, תהיות ותובנות שאני מלקטת בדרך.

בנית האתר, עיצוב ותכנים: חוה זוקובסקי. כל הזכויות שמורות 2017 © .