טיול שָׁרָשִׁים בְּרִיגָה - על גדות נהר דאוגבה

31.05.2017

כשאני חושבת על המילה שורשים אני מדמיינת שורשים של עֵץ ויש לי ידיעה עמוקה שככל שהשורשים חזקים ועמוקים יותר כך גם העץ עמיד ויציב יותר.

לטוס לריגה היה משהו שהדהד ברקע ובספטמבר האחרון (2016) עלינו  אחי, אמי ואני על מטוס וטסנו לשוטט בין מקומות, ריחות וזיכרונות.

אני ילידת הארץ  אבל משפחתי עלתה בתחילת שנות השבעים מריגה, בירת לטביה. ההורים שלי נולדו לתוך המציאות של אחרי מלחה"ע  ה-II בה ריגה הייתה תחת הכיבוש הסובייטי ואני גדלתי בבית שהתערבבו בו עִבְרִית, רוּסִית וְאִידִישׁ של סבא וסבתא.

לכל אחד מאיתנו יש סִפּוּר והגאווה, כך אמר לי איש שפגשתי באמצע הדרך, מביאה את הַסִּפּוּר לקדמת הבמה. אני נסעתי בלי לדעת לאן הטיול ייקח אותי וחזרתי עם תחושת גאווה עמוקה.

אז כמו כל סיפור של נסיעה הכל מתחיל בַּתִּכְנוּן.

את הַכַּרְטִיסִים קנינו דרך airBaltic ומקום לִינָה הזמנו דרך Airbnb.

חיפשנו מקום לישון בו שיהיה נעים וקרוב למרכז העיר ובעל נגישות לסופרמרקט ותחבורה ציבורית.

מצאתי את הַדִּירָה של אנטרה, אישה מקסימה שגם אספה והחזירה אותנו לשדה התעופה תמורת 10 יורו לכל כיוון. הגענו בשעות הצהריים המוקדמות והלכנו למרכז הקניות הקרוב לקנות מצרכים וכרטיס SIM מקומי שאני ממליצה לרכוש. משם המשכנו בהליכה לעבר העיר העתיקה. מי שרוצה לקבל תצפית על כל העיר בחינם יכול להיכנס למלון Radisson Blu  ולעלות לקומה העליונה.

אין דרך יותר טובה מאשר להכיר מקום דרך הרגליים.

השוטטות בעיר עוברת דרך פארקים ירוקים, מים זורמים, מקומות היסטוריים, שוק מרכזי ועיר עתיקה אחת. מבחינת ניידות מאוד קל להתנייד ממקום למקום. העיר מרושתת ברכבת קלה ואוטובוסים.

בַּפִּינְצֶטָה המקומות  שעליהם לא הייתי מוותרת בתוך העיר הם סיבוב בעיר העתיקה, סיור מודרך לשכונת Art Nouveau שנמצאת ליד הָעִיר הָעַתִּיקָה עם ארכיטקטורה מדהימה! אני אוהבת שְׁוָקִים אז ביקור בשוק המרכזי שם קנינו פֵּרוֹת של העונה וּגְבִינוֹת שמנות וטעימות וכמובן אם הייתי צריכה להמליץ על מקום אחד שנהניתי לשבת בו אז בוודאות זה ה- Aspara Tea House, בֵּית תֵּה שכולו קסם שיושב בלב פארק ועל גדות תעלת המים. בעיר בילינו כשלושה ימים ובשאר הימים יצאנו אל מחוץ לעיר לעיירת הקיט, יורמלה ואל העיירה סיגודלה. שתיהן במרחק נסיעה של עד שעה ברכבת מהבירה, ריגה.

אימא שלי נהגה לספר לי שבקיץ היא הייתה נוסעת עם המשפחה לשהות בעיירת הנופש יורמלה. אנחנו הגענו לשם בספטמבר ממש לקראת סגירת העונה אבל בדמיון יכולתי לדמיין אותה רצה ומשחקת על החוף שכולו מכוסה חול קוורץ לבן. לעיירה משאבים טבעיים ייחודיים לה הכוללים מעיינות תרמיים מרפאים, בוץ מינרלי ויערות אורנים. אנחנו טיילנו לאורך הטיילת שמלאה גם בדוכנים בעונה, שתינו קפה והלכנו לאורך החוף. לקראת סוף היום הגענו לפארק היער Dzintari יער אורנים בן 200 שנה שאפשר למצוא בו פארק חבלים - בילוי נפלא עבור ילדים, מסלולי רכיבה והליכה ומגדל תצפית בגובה של 33.5 מ'.

לקראת סוף הטיול נסענו לסיגולדה מרחק נסיעה של כשעה ברכבת. צמוד לרכבת ניתן למצוא מרכז מידע. אנחנו הלכנו ברגל עד הרכבל שלוקח לטירת טוראידה. בדרך לטירה צעדנו דרך הפארק הלאומי גאוג'ה, הפארק הלאומי הגדול בלטביה. אמי בנעוריה נהגה להגיע לסיגולדה בחורף לעשות קרוס קאנטרי סקי אבל בזמנה האזור לא היה כ"כ מפותח. המקום משלב טבע עשיר: יערות, נהרות, מערות ואתרי תרבות היסטוריים רבים. בזמן ששוטטנו המקום גם העלה בי זכרונות על השנים בהם גרתי באזור ניו אינגלנד שבארה"ב בו בסתיו העצים היו מחליפים את צבעם לאדום, צהוב, כתום וחום.

את הסיפור הזה התחלתי באמירה כי הַגַּאֲוָה מביאה את הסיפור לקדמת הבמה. אני חזרתי מהטיול בתחושת גאווה על המקום וההיסטוריה האישית של המשפחה שלי, גאה על הזכות להיות הבת של אימא שלי ועם ידיעה עמוקה שבטיול הזה העץ האישי שלי חיזק את שורשיו.

צידה לדרך:

נסיעות: יש כרטיס ב-10 יורו חופשי ל-3 ימים ו-5 יורו ליום. מתאים לאוטובוסים ולחשמליות. יש לקחת בחשבון שאת הכרטיס החופשי ל-3 ימים יש לנצל על בסיס 3 ימים עוקבים. אנחנו רכשנו את הכרטיס אך בדיעבד מכיוון שלרוב הלכנו הרגשנו שהוא פחות היה מתאים לצרכים שלנו. יש גם אופציה של כרטיסיה ל-10 נסיעות. כך או כך, רצוי לקנות בחנויות נוחות שפרוסות בעיר ונקראות Naverssen, בהן עלות נסיעה בודדת היא 1.15 יורו לעומת 2 יורו אצל הנהג.

מרכז מידע לתיירים בעיר העתיקה - משם לקחנו את הסיור לשכונת Art Nouveau

SIM מקומי - המחיר הוא 6 יורו ל-10 ג'יגה.

Central Market Riga

Share on Twitter
Please reload

מי אני

היי אני חוה :) וכיף שאתם פה!

טיולים תמיד היו אהבה גדולה שלי וכאן אני מספרת על חוויות שלי מטיולים בארץ ובעולם, על אוצרות שאני מגלה ומשתפת בדיוק הפנימי שלי - במחשבות, תהיות ותובנות שאני מלקטת בדרך.

בנית האתר, עיצוב ותכנים: חוה זוקובסקי. כל הזכויות שמורות 2017 © .